Share to Facebook Share to Twitter Share to Google Plus

Životopis je marketinški alat kojim prodajete sebe potencijalnom poslodavcu. Njime naglašavate svoje prednosti i dajete do znanja poslodavcu da ste baš vi prava osoba za taj posao. On na temelju uvida u životopise vrši prvu selekciju zaposlenika, a slijede testiranje i intervju. Dakle, ako imate dobar životopis, na pola ste puta do zaposlenja. Kako napisati dobar životopis, saznajte u receptu koji smo pripremili.

Priprema

Za dobar prvi dojam, bitno je da životopis bude „ugodan oku“. Poslodavac će lijep životopis vjerojatno pročitati od početka do kraja, dok će ostale samo preletjeti u kategorijama koje ga zanimaju. Kontakt podatke najbolje je navesti odmah na početku ili u zaglavlju dokumenta. U tijelu dokumenta podaci bi trebali biti smisleno grupirani i pisani u natuknicama za što lakše čitanje.

Nije poželjno koristiti neuobičajene fontove i bitno je da se koristi isti font kroz cijeli životopis. Za isticanje bitnog sadržaja možete koristiti podebljana slova, kurziv ili podcrtavanje, ali nemojte pretjerivati. Sjetite se izreke „manje je više“ i neka vam to bude glavna misao vodilja. Kad se postavlja pitanje da li životopis treba biti crno-bijeli ili bi bilo dobro dodati malo boje, teško je izabrati jedinstven odgovor. Svaki životopis treba prilagoditi svojoj profesiji, osobnosti i tipu posla na koji se prijavljujete. Primjerice, životopis grafičkog dizajnera trebao bi prikazati njegovu kreativnost i talent. S druge strane, za profesije čije su odlike ozbiljnost i uniformiranost bolje je izabrati jednostavnu i standardnu crno-bijelu verziju.

Na internetu se može naći bezbroj gotovih predložaka prema tipu profesije. U pravilu jednostavan dizajn prolazi bolje.

 

Sastojci

Najbitnije informacije u životopisu jesu vaši kontakti na koje vas poslodavac može povratno kontaktirati. Zato nije naodmet nekoliko puta provjeriti da li su broj telefona i e-mail adresa ispravno napisani. Od osobnih podataka, može se dodati adresa i godina rođenja, no to nisu obvezni podaci. Ako imate profil na poslovnim društvenim mrežama, na primjer Linkedinu, možete dodati i poveznicu na svoj profil. 

Slijede informacije o obrazovanju i prethodnom iskustvu koje bi trebale biti na početku životopisa jer je to ono što zanima osobu koja ga čita. Sve ostale grupe informacija trebale bi slijediti nakon toga. Ako nemate radnog iskustva, možete naglasiti seminare i tečajeve koje ste pohađali, kao i projekte u kojima ste sudjelovali. Ako ste pohađali stručnu praksu tijekom školovanja ili volontirali u udrugama, taj podatak možete dodati u iskustvo. Ako s druge strane imate bogato poslovno iskustvo, odaberite poslove koji su srodni natječaju na koji se prijavljujete ili ste na njima stekli znanja i kompetencije koja će vam pomoći u obavljanju novog posla. Poslove na kojima ste se zadržali kratko i nemaju veze s vašom profesijom radije izbacite. Obavezno navedite vremenski period u kojem ste se školovali i radili na prethodnim poslovima. Kod školovanja možete navesti ocjene iz predmeta koji su bitni za poslodavca (ako je navedeno). Kod iskustva, možete ukratko navesti koje su bile vaše zadaće i odgovornosti, ili koja su bila vaša postignuća na prijašnjim poslovima. 

 

Nadjev

Možete izabrati želite li pisati životopis u punim rečenicama ili natuknicama. Naša preporuka je da to bude u natuknicama jer su lakše za čitanje i tako životopis djeluje urednije. Pripazite kod navođenja poduzeća i institucija da upišete ispravno ime. Budite dosljedni:

• ako navodite godine s točkom,

• Ako započinjete rečenicu s velikim slovom,

• ako odvajate paragrafe crtom ili nekom grafikom ili

• ako poravnavate tekst obostrano

činite to od početka do kraja dokumenta na isti način. Namjerni tipfeler na drugoj natuknici, da li vas je bocnuo u oko?

Posljednji sastojak za dobar životopis ali ne i najmanje važan: provjerite pravopis. Tijekom pisanja može se lako potkrasti pogreška. Zato radije provucite tekst kroz neki online servis za pregled pravopisa, nego da zbog brzopletosti ostavite loš dojam.

 

Posluživanje

Kada šaljete životopis i zamolbu putem e-maila, šaljite ih u PDF formatu. Razloga je više. Ne može svaki uredski kompjuter otvoriti .docx ili .pages datoteku. Mnogi poslodavci neće gubiti vrijeme na formatiranje, nego će samo preskočiti takav životopis. Osim toga, slanje u takvom formatu otkriva eventualne pogreške u pisanju i formatiranju. Napisali ste da ste vješti u Office paketu, a margine su vam „pobjegle“ izvan dokumenta? To se ne bi smjelo dogoditi, ali u praksi se događa često.

Prilikom prijave za posao, nemojte koristiti fraze poput „Ja sam ____ i prijavljujem se za posao ____“. Budite kreativniji i pokažite interes. Proguglajte poduzeće, istražite čime se bave i kakve zaposlenike trebaju. Obavezno se na kraju zahvalite na utrošenom vremenu i naglasite da stojite na raspolaganju za osobni kontakt.

Želimo vam uspješno traženje posla!