GODIŠNJI NARATIVNI IZVJEŠTAJ RADA
START-UP udruge za poticanje partnerstva i zapošljavanja mladih ljudi za 2015. godinu
1. OPĆI PODATCI
NAZIV: Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanje mladih ljudi ADRESA: Dragonja 12, Valbandon, 52212 Fažana
kabinet: Preradovićeva 1, FET «Dr. Mijo Mirković, 52100 Pula
MOBITEL: 099/432 04 41
E-MAIL: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
RNO: 18002243
OIB: 99968693625
IBAN: HR4324070001100362041
OVLAŠTENE OSOBE ZA ZASTUPANJE: Ivana Ajduković-Prepušt, predsjednica
Valter Ilić, dopredsjednik
TIJELA UDRUGE: Skupština
Izvršni odbor
2. UVOD
U cilju transparentnosti rada i poslovanja, Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanje mladih ljudi sastavlja narativni i financijski izvještaj o svom radu za 2015.godinu te ga objavljuje na web stranici Udruge. Izvještaj je namijenjen članovima Udruge, sponzorima i donatorima, budućim korisnicima programa te široj javnosti.
Start-up druga osnovana je 2010. godine u Puli, s ciljem poticanja poduzetništva te samozapošljavanja i zapošljavanja mladih ljudi. Svi projekti zasnivaju se na kreativnosti i volonterskom radu, a namjera nam je da kvalitetnim programima potičemo mlade na poduzetništvo i pomažemo im da postanu konkurentniji na tržištu rada.
Područje djelovanja Udruge je poticanje poduzetništva, zapošljavanja i samozapošljavanja mladih ljudi te to čini organiziranjem radionica, seminara, predavanja, okruglih stolova, tribina i ostalih događaja. Također, djelovanje Udruge omogućuje povezivanje i okupljanje mladih i poduzetnika zainteresiranih za zajednički rad i realizaciju različitih projekata na području djelovanja Udruge.
Udruga predlaže projekte značajne za područje na kojem djeluje, kao i šire te ostvaruje suradnju s jedinicama lokalne uprave i područne samouprave, kao i s drugim istovrsnim i sličnim udrugama i organizacijama u zemlji i inozemstvu.
Udruga je članica Vijeća tržišta rada Istarske županije – VTR te članica Povjerenstva za dodjelu nagrade Zlatni indeks. U svom radu sudjeluje s drugim udrugama, fakultetima i sveučilištima, jedinicama lokalne samouprave te privatnim sektorom.
2.1. REDOVNI PROGRAM
Udruga kontinuirano provodi redovni program osmišljavanja i pisanja projekata, poticanja na volontiranje, edukacije članova, suradnje s drugim udrugama, fakultetima i sveučilištima, jedinicama lokalne samouprave te privatnim sektorom u svrhu osnaživanja kapaciteta udruge, razvijanja modela samofinanciranja i promicanja važnosti cjeloživotnog učenja koje ostvaruje kroz članstvo u VTR-u, Povjerenstvu za dodjelu nagrade Zlatni indeks, Klubom Generacije Y i redovitim informiranjem o novostima iz svijeta poduzetništva i mogućnosti stručnog usavršavanja putem e-maila i Facebook stranice Udruge.
Start-up Udruga je u 2015. godini bila partner:
- na projektu "Burza poduzetničkih ideja" (BPI) kojeg provodi udruga Alumni FET Pula, a koji je financiran iz Europskog socijalnog fonda (ESF). Polaznicima projekta održano je predavanje "Što su to startupovi?".
- udruzi ZUM u provedbi projekta "Info-centar za mlade Pula" kojeg financijski podupire Ministarstvo socijalne politike i mladih. U sklopu navedenog projekta održan je dvodnevni seminar "Predstavi se" na temu upravljanja karijerom.
- na međunarodnoj konferenciji Manager 20 Youth Reshaping The Future koje organiziraju udruge i organizacije: Hrvatska studentska asocijacija, Financijski klub, Aiesec Hrvatska.
Udruga je također suorganizator projekta udruge eSTUDENT "Zlatni Indeks", u sklopu kojeg se od 2010. godine dodjeljuju nagrade za poduzeća koja su na različite načine pridonijela povećanju kvalitete studentskog života.
U 2015. godini ostvarena je suradnja s Odjelom za turizam i komunikacijske znanosti Zadar i Studentskim Zborom Sveučilišta u Zadru na projektu "Kontra krize". U sklopu projekta Udruga je sudjelovala na panel predavanju "Misli globalno, djeluj lokalno" s udrugama EkoZadar i EWOB-Poduzetnici bez granica Osijek.
Volonteri udruge sudjelovali u organizaciji međunarodne konferencije TEDx. Cilj projekta je širenje ideja, iskustava i vještina iz različitih područja života: znanosti, ekonomije, kulture, tehnologije i dr.
Start-up Udruga nastavlja sa svojim djelovanjem u Vijeću tržišta rada Istarske županije. U 2015. godini sudjelovala je u projektu REI - Raising employment in Istria, odnosno „Povećanje zaposlenosti u Istri“ u sklopu kojeg je organizirano studijsko putovanje u Austriju i izrada Strategije razvoja ljudskih potencijala.
2.2. IZVRŠENJE OPERATIVNOG PLANA ZA 2015.
Start-up Udruga je prema Operativnom planu pored redovnog programa Udruge ostvarila sljedeće projekte: Istrian Tourisam Competition - ITC
Regional Case Study – RCS
Uz ove je projekte, Start-up Udruga u 2015. godini realizirala i projekte Career Booster i Volonteriziraj se!
S obzirom na to da Start-up Udruga nije uspjela osigurati izvore financiranja za projekte Start Me Up 2015, Poslovni engleski – Business English, Istrian Business Neworking – IBN, European Spring Academy - ESA, Business Carrier Conference – BCC, Business Startup Academy – BSA, navedeni projekti nisu provedeni.
3. KRATKI OPIS PROJEKATA
3.1. ISTRIAN TOURISAM COMPETITION 2015 – ITC 2015
NOSITELJ PROJEKTA: Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanja mladih ljudi IZVOR FINANCIRANJA: vlastita sredstva, sponzorstva i donacije PERIOD PROVEDBE: 22. travanj – 11. lipanj 2015.
CILJANA SKUPINA: Studenti viših godina studija različitih struka poput ekonomije, informatike, tehničkih i humanističkih znanosti i dr. (druga i treća godina prediplomskog studija te prva i druga godina diplomskog studija) te mlade osobe do 30 godina s VŠS i VSS. SAŽETAK:
U sklopu projekta studenti i mlade osobe imali su priliku prezentirati svoje ideje i rješavati konkretne probleme istarskog turizma. Glavne teme natjecanja bile su usmjerene na poboljšanje postojeće turističke ponude, uvođenje novih sadržaja (s naglaskom na inovacije i nove tehnologije), produženje turističke sezone, povećanje prosječne potrošnje gostiju i dr., a radovi su se mogli odnositi na gradove/općine ili cijelu Istarsku županiju. Osim samog natjecanja, održalo se i nekoliko predavanja eminentnih predavača te posjeta poduzećima/institucijama iz područja turizma u cilju stjecanja novih znanja i vještina te poboljšavanja kvalitete radova natjecatelja.
Suorganizatori ovogodišnjeg izdanja natjecanja jesu Studentski zbor Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Aiesec Zagreb, Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci, Studentski zbor Sveučilišta u Zadru i Studentski zbor Veleučilišta u Šibeniku. Ukupni nagradni fond iznosio je 15.000,00 kuna.
U obliku partnerstva i/ili sponzorstva u projekt su bili uključeni: Maistra, Collegium,
Istralandia, Istra Inspirit, Zračna luka Pula, AP Glavani, Istra Adventure, Adrinaut, HBOR, IDA, Istarska županija, Općina Svetvinčenat, Općina Bale, TZ Istarske županije, TZ Pula, TZ Bale, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, FET „Dr. Mijo Mirković“, Savjet mladih Grada Pule, Studentski centar Pula, Pietas Julia, Hostel Pipištrelo, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva. Istrian Tourisam Competition ITC održao se na Fakultetu ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" u Puli. ITC 2015 obuhvatio je 105 korisnika sa svih Sveučilišta u RH. U sklopu Istrian Tourism Competition 2015 - ITC 2015 natjecatelji su mogli odabrati jedan između pet ponuđenih poslovnih slučaja:
1. PARTNER: Maistra d.d.
Poslovni slučaj: Razvoj koncepta obiteljskog hotela 2. PARTNER: Collegium d.o.o.
Poslovni slučaj: Primjena direktnog i digitalnog marketinga na projektu Apsolvent 3. PARTNER: Istralandia d.o.o.
Poslovni slučaj: Suvremeni i inovativni načini promidžbe i prodaje kapaciteta aquaparka Istralandia
4. PARTNER: udruga Istra Inspirit
Poslovni slučaj: Inspirit Escape Room
5. PARTNER: Općina Svetvinčenat
Poslovni slučaj: Razvoj bike destinacije Općine Svetvinčenat
U sklopu Istrian Tourism Competition 2015 - ITC 2015 održano je i panel predavanje Biti uspješan poduzetnik u turizmu. Govornici panel predavanja bili su Nigel Simpson (Glavani park), Mladen Draguzet (Istra Adventure), Sanja Vale Čupić (Adrianaut) i Sandra Diković (Hostel Pipištrelo).
3.2. REGIONAL CASE STUDY 2015 – RCS 2015
NOSITELJ PROJEKTA: Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanja mladih ljudi IZVOR FINANCIRANJA: vlastita sredstva, sponzorstva i donacije PERIOD PROVEDBE: 05. studeni – 11. prosinac 2015.
CILJANA SKUPINA: Studenti viših godina studija različitih struka poput ekonomije, informatike, tehničkih i humanističkih znanosti i dr. (druga i treća godina prediplomskog studija te prva i druga godina diplomskog studija) te mlade osobe do 30 godina s VŠS i VSS. SAŽETAK:
Projekt koji mladim osobama pruža priliku rješavanja stvarnih poslovnih slučajeva (case study) poduzeća iz različitih djelatnosti. Poslovne slučajeve mogli su rješavati timovi sa svih sveučilišta u Hrvatskoj te je time natjecanje dovedeno i na nacionalnu razinu. Suorganizatori ovogodišnjeg izdanja natjecanja jesu Studentski zbor Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, EWOB – Poduzetnici bez granica Osijek, Studentski zbor Sveučilišta u Zadru i Studentski zbor Veleučilišta u Šibeniku. Ukupni nagradni fond iznosio je 25.000,00 kuna. Regional Case
Study (RCS) održao se na Fakultetu ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" u Puli. RCS 2015 obuhvatio je 350 korisnika sa svih Sveučilišta u RH, koji su formirali 131 tim.
Projekt se financirao putem sponzorstva brojnih domaćih i inozemnih kompanija iz različitih djelatnosti: Rockwool, Infobip, SCPU, Uniline, Istra život, HBOR, Concrete, Agena marin i Zračna luka Pula; a podržale su ga i: Adris, Zagrebačka banka, Otp banka, Jadransko osiguranje, Glavani park, Agena marin, Prestige, Valamar, Agenor automatika, UTE, Concettino, HAMAG BICRO, IDA, Trg beton, Kakanj centar, Studentski zbor, Mondeo, Optimus i mnogi drugi. U promociju su se uključili fakulteti u Hrvatskoj i brojni mediji.
U sklopu Regional Case Studyja 2015 - RCS 2015 natjecatelji su mogli odabrati jedan između šest ponuđenih poslovnih slučaja:
1. PARTNER: Uniline d.o.o.
Poslovni slučaj: Turizam za osobe s posebnim potrebama 2. PARTNER: Infobip d.o.o.
Poslovni slučaj: Kako zaštititi Facebook SMS-om: potencijal SMS-a na području online sigurnosti
3. PARTNER: Agena Marin d.o.o.
Poslovni slučaj: Strategija marketinga i prodaje polupodmornica na inozemnim tržištima
4. PARTNER: Zračna luka Pula
Poslovni slučaj: Zračna luka Pula u službi Istre 5. PARTNER: Concrete d.o.o.
Poslovni slučaj: Plasiranje turističkog proizvoda "Kissing Point" u Hrvatskoj i na inozemnim tržištima
6. PARTNER: Glavani park
Poslovni slučaj: Usavršavanje i promocija teambuilding programa i rođendanskih proslava
3.3. CAREER BOOSTER
NOSITELJ PROJEKTA: Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanja mladih ljudi
IZVOR FINANCIRANJA: Partneri i sponzori projekta PERIOD PROVEDBE: 15. prosinac – 17. prosinac 2015. CILJANA SKUPINA: Studenti i mlade osobe do 30 godina SAŽETAK:
Projekt Start-Up udruge „Career Booster“ predstavlja jedinstven koncept u Hrvatskoj koji studentima i mladima omogućava da steknu znanja i vještine potrebna za brži i lakši ulazak na tržište rada. Sudionici imaju priliku steći znanja i vještine iz različitih područja, naučiti kako tražiti posao, ostvariti kontakte s budućim poslodavcima, bolje upoznati svoje sposobnosti, saznati što od njih očekuju poslodavci, kako upravljati svojom karijerom te dobiti potrebne informacije i motivaciju za uspjeh na studiju i poslu. Glavne aktivnosti projekta su:
- Predstavljanje kompanija - poslodavci iz različitih djelatnosti (financije, marketing, IT, turizam, prodaja i dr.) predstavljaju osnovne informacije o kompanijama, selekcijske postupke, sezonske poslove, otvorena radna mjesta, mogućnosti za praksu i pripravništvo i dr.
- Mini case study - sudionici imaju priliku rješavati poslovne slučajeve kompanija iz različitih djelatnosti. Poslovni slučajevi rješavaju se unutar 1h, a najbolji timovi dobivaju priznanje.
- Radionice - radionice iz različitih područja poput vještina traženja posla, upravljanja karijerom, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, soft skills, NLP, radnog prava, poduzetništva i dr.
3.4 VOLONTERIZIRAJ SE!
NOSITELJ PROJEKTA: Start-up Udruga za poticanje poduzetništva i zapošljavanja mladih ljudi
IZVOR FINANCIRANJA: HZZ, vlastita sredstva
PERIOD PROVEDBE: siječanj 2015. – kolovoz 2015.
CILJANA SKUPINA: Studenti viših godina studija (druga, treća, četvrta i peta godina preddiplomskog i diplomskog studija) različitih usmjerenja poput ekonomije, informatike, tehničkih i humanističkih studija koji studiraju na bilo kojem Sveučilištu na području RH i mlade osobe do 30 godina s VSS ili VŠS. SAŽETAK:
Putem projekta "Volonteriziraj se!" koji sufinancira HZZ, pozvali smo mlade da nam se priključe u kreiranju i provedbi novih projekata Udruge. Na natječaj se javilo 30-ak mladih iz cijele Hrvatske, volonteri su sudjelovali u organizaciji projekata ITC, RCS i Career Booster.
4.SAŽETI PRIKAZ
Ivana Ajduković-Prepušt, predsjednica